Volumul de bere consumat în Europa este în scădere, asiaticii depășind așteptările.
Heineken NV, al doilea cel mai mare producător de bere din lume, a observat semne de încetinire a cererii pentru bere pe unele piețe europene în ultimele săptămâni, a anunțat miercuri, după ce vânzările sale din trimestrul al treilea au crescut cu mai puțin decât se aștepta. Acțiunile Heineken au scăzut cu până la 9,2% la tranzacționarea inițială, la un minim din ultimele șapte luni de 80,04 euro, făcându-le cele mai slabe performanțe în indicele FTSEurofirst 300 al principalelor acțiuni europene, notează CNBC.
„Vedem din ce în ce mai multe motive pentru a fi precauți cu privire la perspectivele macroeconomice, inclusiv unele semne de blândețe în cererea consumatorilor”, a declarat directorul executiv Dolf van den Brink într-un comunicat.
Producătorul celei mai vândute beri din Europa, Heineken, împreună cu Sol și Tiger Lagers, au declarat că volumul de bere a crescut cu 8,9% pe o bază similară în trimestrul al treilea, cu cea mai puternică creștere în Asia. Heineken a declarat că și-a păstrat perspectiva pentru întregul an pentru ca marja operațională să fie stabilă sau să crească modest în acest an.
Cu toate acestea, nu a făcut nicio referire la previziunile sale pentru 2023, emise în august, conform cărora profitul operațional va crește cu un procent mediu până la ridicat de o singură cifră. Producătorul de bere a spus anterior că inflația ar putea limita puterea de cumpărare a consumatorilor și consumul de bere. Heineken, ca și alți producători de bere, se confruntă și cu costuri mai mari pentru materiile prime și energie. RBC Capital Markets, care are un rating de „subperformanță” pentru Heineken, a declarat că o creștere a vânzărilor cu 1,3% în Europa a ratat în mod clar așteptările analiștilor economici.
Heineken a raportat o creștere cu 68% a vânzărilor sale de bere în regiunea Asia-Pacific în perioada iulie-septembrie, la un an de la carantinarea pentru COVID-19, în special pe principala sa piață asiatică, Vietnam. În Europa, unde Heineken este lider de piață, vremea caldă a ridicat într-o anumită măsură vânzările, în ciuda inflației, deși acestea au scăzut în Marea Britanie și Italia. Spre deosebire de alte regiuni, vânzările de bere în Europa rămân sub nivelul din 2019.
Heineken a spus că presiunea asupra venitului disponibil a fost parțial de vină pentru scăderea vânzărilor în Nigeria, deși vânzările sale de bere premium au crescut cu mai mult de o treime. Compania a declarat că venitul net pentru anumite articole de nișă a crescut cu 19,8%, o creștere mai abruptă decât pentru volumele de bere, deoarece consumatorii au acceptat prețuri mai mari sau au tranzacționat cu produse mai scumpe.
Corpul are nevoie de o anumită perioadă de timp pentru metabolizarea alcoolului și eliminarea lui din organism. Astfel, ritmul de metabolizare al acestuia nu poate fi accelerat semnificativ prin nicio metodă. Alcoolul poate rămâne în sânge chiar și 24 de ore, timpul fiind influențat de tipul de bătutură alcoolică, cantitatea consumată și timpul în care a fost consumată.
O cantitate de 500 de ml de alcool de 5% (echivalentul unei beri) este eliminată mult mai repede dacă este băută mai lent decât dacă este băută rapid. Mai exact, o bere băută într-o oră este eliminată în aproximativ 2 ore. Citește mai multe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu