Bucureștenii vor putea ajunge în Giurgiu pe calea ferată, în doar o oră, din mai, când va fi refăcut podul căzut acum mai bine de 15 ani. În viitor, drumul va ajunge până în Grecia.
”Nu întâmplător prima cale ferată din România este București - Giurgiu. Proiectul a fost început de Cuza, dar inaugurat de Carol I în 1869. Din păcate, este întreruptă din cauza unui pod care s-a dărâmat cu mai mult de 15 ani în urmă, la Grădiștea. Pe fonduri europene, podul este în reabilitare și luna viitoare va fi gata. Din luna mai, se va putea circula din nou pe calea ferată între București și Giurgiu, făcând doar o oră, nu ca astăzi 3 ore” a spus Robert Cazanciuc, în interviul acordat DCNews.
Astăzi, puteți ajunge la Giurgiu, din București, pe calea ferată, printr-un ocol la Videle, drumul durând peste 3 ore.
”În decembrie, Guvernul a aprobat, tot din fonduri europene, demararea unui proiect de 500 de milioane de euro de rectificare a căii ferate București- Giurgiu, tot în ideea de a merge către sud mai departe Bulgaria - Grecia, inclusiv pe calea ferată. Studiul a fost finanțat de Comisia Europeană. Face parte dintr-un culoar european Dunăre- Rin cu mai multe axe de transport, pe Dunăre, calea ferată, șosele” a explicat social-democratul, precizând că, în Europa, sunt nouă coridoare de transport.
Citește și: Olanda se teme de Pireu. Dacă România și Bulgaria intră în Schengen, portul grecesc câștigă masiv
Vezi mai mult în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu