Ministerul Afacerilor Externe a organizat o sesiune de dialog online pe pagina de Facebook a instituţiei, între orele 10.00-14.00
Românii care votează în străinătate au adresat aproximativ 50 de întrebări referitoare la modalităţile exercitării votului în străinătate, la actele necesare pentru a vota sau la locaţiile secţiilor de votare.
Românii din străinătate care doresc să se informeze cu privire la votul în străinătate pot apela şi call-center-ul din cadrul Centrului de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate dezvoltat de Departamentul Consular care funcţionează 24 de ore / 7 zile, la numerele de telefon aparținând misiunii diplomatice/oficiului consular al României din zona de rezidență a fiecărui cetățean român.
[citeste si]
Cetăţenii români cu DOMICILIUL în străinătate îşi pot exercita dreptul de vot în baza unuia dintre următoarele acte de identitate, valabile în ziua votării:
· paşaportul simplu, cu menţionarea ţării de domiciliu;
· paşaportul simplu temporar, cu menţionarea ţării de domiciliu;
· paşaportul simplu electronic, cu menţionarea ţării de domiciliu.
Cetăţenii români cu REŞEDINŢA în străinătate, îşi pot exercita dreptul de vot în baza unuia dintre următoarele acte de identitate, valabile în ziua votării:
· cartea de identitate;
· cartea electronică de identitate;
· cartea de identitate provizorie;
· buletinul de identitate;
· paşaportul diplomatic;
· paşaportul diplomatic electronic;
· paşaportul de serviciu;
· paşaportul de serviciu electronic;
· paşaportul simplu;
· paşaportul simplu electronic;
· paşaportul simplu temporar.
Cetăţenii români cu REŞEDINŢA în străinătate trebuie să prezinte și un document oficial emis de statul străin privind stabilirea reşedinţei (unul dintre tipurile de documente specifice fiecărei țări). Tipurile de documente care atestă reședința în fiecare stat pot fi găsite pe site-urile Ministerului Afacerilor Externe și ale misiunilor diplomatice și consulare din statele respective. Nu se poate exercita dreptul de vot în baza titlului de călătorie.
Pentru a preîntâmpina votul multiplu, în toate secțiile de votare, actele de identitate ale fiecărui alegător vor fi verificate prin scanare, anterior votării, de către un operator de calculator.
Pentru cele 417 secţii de votare înfiinţate pentru alegătorii români din străinătate, Ministerul Afacerilor Externe trimite 1.993.930 buletine de vot (996.965 de buletine pentru alegerea Senatului şi 996.965 de buletine pentru alegerea Camerei Deputaţilor). Numărul buletinelor de vot a fost stabilit ca urmare a estimărilor realizate de misiunile diplomatice, ţinând cont de prezenţa la vot de la procesele electorale anterioare şi dispersia teritorială a comunităților românești.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu