Ambasada României transmite că vor fi organizate 72 de secții de votare în Marea Britanie și Irlanda de Nord.
”Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, împreună cu Consulatul General al României la Manchester și Consulatul General al României la Edinburgh, va organiza 72 de secții de votare în vederea exercitării dreptului de vot pentru alegerea Președintelui României din 2019.” anunță un comunciat de presă.
Pentru a identifica alegătorii cele mai apropiate secții de votare, este pusă la dispoziție o hartă interactivă.
Românii cu domiciliul în străinătate vor putea vota timp de trei zile:
· vineri 8 noiembrie 2019 – între ora 12.00 și ora 21.00;
· Sâmbătă, 9 noiembrie 2019 - între ora 7.00 și ora 21.00;
· Duminică, 10 noiembrie - între ora 7.00 și ora 21.00.
Iată, în continuare, precizările Ambasadei:
”În cadrul demersurilor de pregătire a votului în străinătate, Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord a organziat duminică, 3 noiembrie, la Londra, o sesiune de instruire cu președinții și locțiitorii secțiilor de votare care vor fi organizate în aria sa de competență.
Cu privire la secțiile de votare de pe teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, acestea vor fi organizate la sediile misiunii diplomatice și oficiilor consulare ale României din Londra, Manchester și Edinburgh, precum şi în alte locații, conform prevederilor Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, cu modificările și completările ulterioare.
Cele 72 secţii de votare (cu 43 mai multe față de alegerile pentru Parlamentul European din 26 mai 2019) acoperă, în opinia ambasadei, în mod judicios teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord şi au menirea de a asigura, în contextul noilor reglementări legislative care prevăd pentru votul din străinătate programul de votare de 3 zile, exercitarea în condiții optime a dreptului de vot de către cetățenii români aflați în Regatul Unit.
Reamintim că în procesul de stabilire, Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord a organizat o serie de consultări cu reprezentanții partidelor politice și ai comunității românilor din Marea Britanie cu privire la organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Președintele României din anul 2019.
Menționăm că, pe lângă luarea în considerare a propunerilor făcute de reprezentanții comunității românești, a fost respectată și dispoziția Autorității Electorale Permanente de înființare de secții de votare în localitățile unde, conform prevederilor art. 23 alin (3) ale Legii nr. 208/2015 s-au înregistrat cel puțin 100 de cetățeni români care au solicitat înființare de secție de votare.
Propunerile reținute în cadrul acestui proces au fost transmise către Ministerul Afacerilor Externe în urma evaluării fundamentate pe principii, și care a ținut cont de estimările privind numărul de români, de dispunerea geografică a comunității românești, de cantitatea resurselor umane, logistice şi financiare aflate la dispoziția MAE și a misiunii diplomatice și de disponibilitatea membrilor comunității românești de a sprijini procesul de creare a secțiilor de votare propuse spre înființare.
Propunerile înaintate către Ministerul Afacerilor Externe au fost aprobate de către Autoritatea Electorală Permanentă prin Hotărârea Autorității Electorale Permanente nr. 38/2019 privind stabilirea listei sediilor secțiilor de votare din străinătate pentru alegerea Președintelui României din anul 2019.
Lista celor 72 de secții de votare care vor fi organizate pe teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, precum şi alte informaţii utile referitoare la condițiile exercitării votului în străinătate, sunt disponibile la secțiunea dedicată alegerilor pentru Președintele României din anul 2019 de pe pagina de web a Ambasadei României la Londra aici.”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News