Voucherele de vacanță, efecte neașteptate

Voucherele de vacanță au creat efecte sesizate de mai mulți specialiști din turism.

Sezonul estival 2018 a generat încasări cu până la 25% mai mari datorită, în principal, voucherelor de vacanţă şi intensificării rutelor de zbor intern, dar şi intrării pe piaţă a unor companii aeriene care conectează Europa de mai multe oraşe din România, au precizat pentru Agerpres mai mulţi specialişti din turism.

"În 2018 am avut un sezon estival cu încasări cu până la 25% mai mult ca anul trecut, datorită tichetelor de vacanţă. Aportul acestora nu a fost însă consolidat de evenimente şi de promovare. Lipsa evenimentelor şi a promovării, precum şi lipsa forţei de muncă, au fost cele trei minusuri care ar fi afectat major sezonul dacă nu ne salvau tichetele de vacanţă. Ministerul public nu a derulat nicio acţiune de promovare, iar autorităţile locale nu ştiu şi nici nu au capacitatea sa facă promovare", a precizat pentru Corina Martin, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România - FAPT.

A acoperit alte "minusuri"

Aceasta apreciază că litoralul romanesc nu era pregătit să primească cu 30% mai mulţi turişti.

"Spun asta referindu-mă la autorităţile locale şi minister. Inerţie totală, lipsa evenimente cu eficienţă, absenţa coordonării în sectorul public şi mai ales a dialogului real cu operatorii privaţi, lipsa continuităţii în Strategia Asociaţiei Litoral-Delta Dunării, organizaţia de management de destinaţie care a generat creşteri constante şi planificate ale numărului de turişti români şi străini în ultimii ani. Toate acestea sunt minusuri, salvate, însă, de creşterea adusă de circulaţia tichetelor de vacanţă", spune Corina Martin.

"A încurajat românii să călătorească mai mult în ţară"

Preşedintele FAPT apreciază că au fost atinse creşterile programate prin Strategia Asociaţiei Litoral-Delta Dunării. Creşterile au fost realizate inclusiv pe segmentul de turişti străini, obiectiv atins prin introducerea zborurilor şi rutelor noi aduse în ultimii trei ani. Cu toate acestea, Corina Martin apreciază drept "inadmisibilă" inexistenţa unor hărţi ale staţiunilor, "nici măcar în română", materiale de informare, case de bilete de autobuz, panouri de informare în engleză, a unui calendar de evenimente publicat sau a unor broşuri cu informaţii despre ce anume, unde şi când să vizităm.

"După ce lunile iunie şi iulie au fost foarte ploioase, voucherele de vacanţă au ajutat extrem de mult atât hotelierii de pe litoral, cât şi pe cei de la munte sau din staţiunile balneo, luna august fiind probabil cea mai bună lună din turismul românesc de după 1989. Introducerea voucherelor de vacanţă a încurajat românii să călătorească mai mult în ţară, să exploreze şi zone unde poate nu ajunseseră, şi, de asemenea, mulţi dintre cei care nu mergeau în vacanţe acum au profitat de tichetele gratuite şi le-au folosit", a precizat Răzvan Pascu, consultant în marketing turistic.

 "Va contribui la o creştere semnificativă şi în sezonul de iarnă"

România exportă, în opinia sa, masiv, personal în facilităţile turistice din străinătate şi rămânem descoperiţi în toate zonele turistice din România, atât în turism cât şi în HoReCa.

"Am avut un sezon foarte bun mai ales datorită voucherelor de vacanţă care au adus un surplus de turişti români în Prahova şi care au energizat sectorul turistic într-o foarte mare măsură. Am observat un flux bun de turişti chiar şi în luna iulie, care a fost neobişnuit de ploioasă. Cred că acordarea voucherelor de vacanţă va contribui la o creştere semnificativă şi în sezonul de iarnă", a precizat Adrian Voican, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova, conform aceleiași surse

Acesta apreciază că se observă o tendinţă ascendentă în ceea ce priveşte gradul de ocupare al judeţului Prahova comparativ cu anul 2017. Astfel, deşi numărul de sosiri în judeţ a crescut foarte uşor, cu până la 5%, faţă de anul trecut, numărul înnoptărilor a crescut cu peste 10% faţă de sezonul estival din 2017.

"Gradul de ocupare în judeţ în sezonul ce tocmai s-a încheiat a fost de 100% pe weekend-uri, în timpul săptămânii înregistrându-se un grad de ocupare mediu în Sinaia de peste 85%; Azuga şi Buşteni peste 75% iar în zona premontană (Câmpina şi Breaza) de peste 70%", spune Voican.

"Pentru Mamaia, gradul de ocupare a fost spre 100%"

"Pot spune că sezonul estival 2018 a fost unul dintre cele mai bune sezoane din ultimii 20 de ani, dacă nu chiar cel mai bun. Un mare rol l-au avut voucherele de vacanţă, care au determinat mulţi angajaţi să-şi aleagă România ca destinaţie pentru concedii şi în special litoralul românesc, în perioada sezonului. Legat de litoral, din punctul meu de vedere, capătul de sezon 2018, luna septembrie, este, de asemenea, cel mai bun capăt de sezon din ultimii 15-20 de ani. Pentru Mamaia, gradul de ocupare a fost spre 100% până în jur de 10 septembrie, dar şi pentru celelalte staţiuni de pe Litoral a fost extrem de ridicat", a declarat Traian Bădulescu, consultant în turism.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel