Traian Bădulescu, consultant în turism şi purtător de cuvânt al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), a fost invitat la emisiunea „Totul despre bani", de pe DC News şi DC Business, unde a vorbit despre Târgul de Turism al României.
Traian Bădulescu a explicat, în exclusivitate pentru DC News și DC Business, ce s-a întâmplat la Târgul de Turism al României desfășurat în perioada 9 – 12 noiembrie 2023 la Romexpo.
„Care sunt concluziile Târgului de Turism al României, ediția de toamnă? Cu ce vești veniți de la eveniment?", a întrebat Mihai Ciobanu.
„Târgul este cel mai important târg de turism din România și probabil cel mai important eveniment de turism. Sunt două ediții: una în noiembrie și una în februarie care de obicei are o participare mai mare fiind cea de primăvară.
Nu mai este anvergura de altădată pentru că e un fenomen global, foarte mulți potențiali clienți, din multe domenii, se îndreaptă mult către online (...) sau sună și eventual achiziționează și pleacă în concediu.
Agențiile de turism au participat, câteva chiar mari. Am văzut că a fost cerere destul de mare pentru ele. A fost lume la stand, au fost potențiali clienți. Unii au întrebat, alții au pre-rezervat sau chiar au achiziționat.
Aproape în premieră, la această anvergură, în timpul târgului de turism fizic de la Romexpo, mai multe agenții au organizat și târguri online de turism, atât în mediul virtual, cât și la propriile sedii. Agenții de turism, consultanții, au lucrat pe toată perioada, inclusiv în weekend, și sunt mulți turiști care au fost interesați de aceste oferte online.”, a spus Traian Bădulescu.
„Se poate organiza un fel de Black Friday al agențiilor de turism? Se ia în calcul ca agențiile să participe la astfel de campanii?”, a întrebat Mihai Ciobanu.
„Da. O parte din agențiile de turism au și lansat oferte de Black Friday, atât cele prezente la Târgul de Turism al României de la Romexpo, cât și cele care au organizat propriile târguri online.
În domeniul turismului, ofertele de Black Friday au început să apară cam prin 2011-2012. Agențiile care au introdus în domeniul turismului oferte de Black Friday au ieșit câștigate și din ce în mai multe agenții au început să promoveze astfel de oferte pentru că sunt oferte pe bune, la vedere, unele reduceri pot să ajungă și la 50%, bineînțeles, cu locuri limitate.”, a spus Traian Bădulescu.
„În urmă cu 10 ani ofertele early booking pentru vară apăreau undeva prin februarie, martie. Acum abia a trecut sezonul de vară și deja au început ofertele pentru vara viitoare.”, a completat Mihai Ciobanu.
„Da, s-a devansat destul de mult. Primele oferte early booking pentru litoralul românesc, pentru litoralul bulgăresc și pentru o parte din hotelurile din Grecia au fost demarate de către agențiile de turism încă din septembrie. În octombrie s-a mărit numărul de oferte, iar acum, la târgul de turism din noiembrie, agențiile au venit în forță cu oferte de early booking.”, a spus Traian Bădulescu la emisiunea „Totul despre bani", de pe DC News şi DC Business.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News