Un job la Google nu cere doar să ai cunoştinţe. De asemenea, ingeniozitatea este o condiţie fundamentală de a trece de primele etape ale interviului. În cea mai mare parte, întrebările sunt ca nişte puzzle-uri care caută răspunsuri pentru a desemna creativitatea, originalitatea şi rapiditatea mentală. Angajatorul nu caută un răspuns absolut, ci preferă creativitatea şi rapiditatea în procesul de gîndire. Scopul este ca viitorul angajat să aibă capacitatea de a reflecta asupra unei teme, avînd o anumită logică.
Potrivit 20minutos.es, un exeplu de întrebare este „Un om îşi trage maşina lîngă un hotel şi îşi pierde toată averea. Ce s-a întîmplat?”. Un candidat a răspuns că omul juca Monopoly. Dacă acesta este un răspuns recomandat rămîne de văzut. Respondentul a dovedit rapiditate mentală, originalitate şi simţ al umorului. Cu toate acestea, Google se pare că ar căuta mai mult de atît. După cum spun experţii, un răspuns mai potrivit ar fi fost „depinde” pentru ca individul să ofere şi argumente.
Google poate cere candidaţilor să deseneze un plan de evacuare pentru San Francisco sau să folosească un limbaj de programare pentru a descrie un pui.
Alte întrebări sunt:
O carte are "n" număr de pagini numerotate de la 1 la n. Numărul total de cifre care alcătuieşte numărul de pagini este de 1.095. Cîte pagini are cartea?
Sunteţi într-o maşină cu un balon de heliu legat de podea, iar ferestrele sunt închise. Ce se întîmplă cu balonul cînd acceleraţi? Se mişcă în ce direcţie?
Toate aceste întrebări au ca scop nu găsirea celui mai inteligent candidat, ci pe acela care se poate adapta mentalităţii şi filosofiei companiei Google. O sarcină care nu este deloc uşoară. Doar unul din 130 de candidaţi obţin un post la Google.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News