Producătorii de dulciuri din Germania au realizat în acest an aproximativ 167 de milioane de figurine în formă de Moş Crăciun, din ciocolată, cu 1% mai puţin decât anul trecut, pe fondul diminuării cererii pentru dulciuri, ca urmare a vremii mai blânde de dinainte de sărbătorile de iarnă, transmite DPA.
Vremea neobişnuit de caldă din luna octombrie, cumulată cu inflaţia ridicată, au afectat vânzările, a subliniat Asociaţia Producătorilor Germani de Dulciuri (BDSI). Cu toate acestea, organizaţia profesională şi-a exprimat încrederea că vânzările îşi vor reveni în perioada sărbătorilor.
'În momentele grele şi incerte, dulciurile sunt una dintre micile plăceri de zi cu zi. Acest lucru este valabil în special pentru popularele figurine Moş Crăciun de ciocolată', a declarat preşedintele BDSI, Carsten Bernoth.
Aproape două treimi din figurinele Moş Crăciun de ciocolată au fost deja livrate retailerilor de produse alimentare, magazinelor universale şi retailerilor specializaţi din Germania, în timp ce mai mult de o treime au fost exportate, scrie Agerpres.
Preşedintele Romalimenta, Sorin Minea, a punctat în cadrul emisiunii "Totul despre bani" cele mai importante aspecte legate de masa de sărbători a românilor.
În cadrul emisiunii "Totul despre bani", ce se difuzează în fiecare zi de luni, începând cu ora 14.00, pe DC News, DC Business, precum şi pe Facebook şi YouTube, a fost invitat Sorin Minea, preşedintele Romalimenta. Tema principală, pe lângă multe altele, a fost despre banii pe care îi vor da românii pentru masa de Crăciun.
De asemenea, intervenția a acoperit și subiectul produselor românești. S-a răspuns la întrebarea legată de prețurile și ofertele acestora. Tema este importantă, deoarece din ce în ce mai mulți români declară că vor să consume produse românești pe masa de sărbători.
"Am văzut și niște prețuri afirmate de unii. Mi-am făcut cruce"
"În fiecare zi văd la televizor cum prețul la carnea de porc se va dubla. Vă spun că nu se poate. Chestia asta este imposibilă. Am văzut și niște prețuri afirmate de unii. Mi-am făcut cruce. Creșterea prețurilor în clipa în care consumul este mic este utopică. Din moment ce ai vândut puțin începi să faci un discount. Cum îl faci e treaba ta. O faci pentru a vinde ceva măcar în perioada asta. Deci explozia prețurilor în perioada de sărbători, din punctul meu de vedere, este exclusă, dar o direcționare a consumatorului într-o altă zonă este foarte ușor de realizat. România, așa cum a spus și primul-ministru, se bucură de o piață neagră. Cred că suntem pe primul loc în chestia asta. Cel care profită de anunțurile de creșterea prețurilor, explozia prețurilor, este cel de pe piața neagră. El care nu plătește impozite, nu plătește TVA, nu plătește nimic, scumpește și o să zică că se măresc prețurile. Este o chestie complet absurdă", a declarat Sorin Minea. Vezi continuarea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News