Cel mai mare retailer online de modă din Europa, Zalando, anunță că resimte o presiune continuă asupra cererii pe parcursul restului anului și acum anticipează o scădere a vânzărilor pentru 2023, după ce a raportat venituri mai slabe decât s-a prevăzut în trimestrul trei, scrie Reuters.
Zalando, o platformă multi-brand care comercializează haine, încălțăminte, accesorii și produse de frumusețe, a fost afectată de o descreștere a cumpărăturilor online după explozia înregistrată în timpul pandemiei COVID-19, o tendință care a afectat și alți retaileri exclusiv online, precum ASOS și Boohoo.
În prezent, Zalando estimează că veniturile pentru 2023 vor scădea cu între 0,5% și 3%, față de prognoza anterioară care indica o posibilă scădere de 1%, în cel mai rău scenariu, și o creștere de 4%, în cel mai bun scenariu. Vânzările din trimestrul trei, în valoare de 2,275 miliarde de euro (2,41 miliarde de dolari), au fost sub estimările analiștilor și au înregistrat o scădere de 3,2% față de același trimestru din anul precedent.
Zalando a menționat că o lună septembrie neobișnuit de caldă a influențat negativ vânzările hainelor de toamnă și iarnă. Regiunea Germania, Austria și Elveția a avut cea mai slabă performanță, cu o scădere de 5,6% a vânzărilor în trimestru.
Conform asociației industriilor de comerț electronic BEVH, sectorul de îmbrăcăminte a fost unul dintre cele mai slabe segmente pentru retaileri online din Germania. Vânzările online de articole vestimentare au înregistrat o scădere de 17,5% în trimestrul trei, în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent, potrivit unui raport publicat luna trecută de BEVH.
În fața unei concurențe mai puternice la prețuri mai mici din partea Shein și a altor concurenți noi, Zalando încearcă să-și dezvolte oferta de branduri de lux, introducând un nou spațiu "în stil boutique" pentru brandurile de designer.
Deși numărul comenzilor a scăzut, dimensiunea medie a coșului de cumpărături al Zalando a crescut la 58,9 euro, față de 56,2 euro în urmă cu un an, semnalizând faptul că cumpărătorii achiziționează articole mai scumpe.
Acțiunile Zalando au pierdut o treime din valoarea lor începând din 1 ianuarie. Valoarea de piață a companiei a scăzut în ultimii doi ani, pe măsură ce cumpărătorii, eliberați de restricțiile pandemice, s-au întors în magazine și au comandat mai puține haine online.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu