Vremea caldă din această toamnă a afectat profiturile magazinelor de haine. Cel mai mare retailer online de modă din Europa, pe minus

Foto: Angela Roma/Pexels
Foto: Angela Roma/Pexels

Cel mai mare retailer online de modă din Europa, Zalando, anunță că resimte o presiune continuă asupra cererii pe parcursul restului anului și acum anticipează o scădere a vânzărilor pentru 2023, după ce a raportat venituri mai slabe decât s-a prevăzut în trimestrul trei, scrie Reuters.

Zalando, o platformă multi-brand care comercializează haine, încălțăminte, accesorii și produse de frumusețe, a fost afectată de o descreștere a cumpărăturilor online după explozia înregistrată în timpul pandemiei COVID-19, o tendință care a afectat și alți retaileri exclusiv online, precum ASOS și Boohoo.

În prezent, Zalando estimează că veniturile pentru 2023 vor scădea cu între 0,5% și 3%, față de prognoza anterioară care indica o posibilă scădere de 1%, în cel mai rău scenariu, și o creștere de 4%, în cel mai bun scenariu. Vânzările din trimestrul trei, în valoare de 2,275 miliarde de euro (2,41 miliarde de dolari), au fost sub estimările analiștilor și au înregistrat o scădere de 3,2% față de același trimestru din anul precedent.

Zalando a menționat că o lună septembrie neobișnuit de caldă a influențat negativ vânzările hainelor de toamnă și iarnă. Regiunea Germania, Austria și Elveția a avut cea mai slabă performanță, cu o scădere de 5,6% a vânzărilor în trimestru.

Conform asociației industriilor de comerț electronic BEVH, sectorul de îmbrăcăminte a fost unul dintre cele mai slabe segmente pentru retaileri online din Germania. Vânzările online de articole vestimentare au înregistrat o scădere de 17,5% în trimestrul trei, în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent, potrivit unui raport publicat luna trecută de BEVH.

În fața unei concurențe mai puternice la prețuri mai mici din partea Shein și a altor concurenți noi, Zalando încearcă să-și dezvolte oferta de branduri de lux, introducând un nou spațiu "în stil boutique" pentru brandurile de designer.

Deși numărul comenzilor a scăzut, dimensiunea medie a coșului de cumpărături al Zalando a crescut la 58,9 euro, față de 56,2 euro în urmă cu un an, semnalizând faptul că cumpărătorii achiziționează articole mai scumpe.

Acțiunile Zalando au pierdut o treime din valoarea lor începând din 1 ianuarie. Valoarea de piață a companiei a scăzut în ultimii doi ani, pe măsură ce cumpărătorii, eliberați de restricțiile pandemice, s-au întors în magazine și au comandat mai puține haine online.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel