Studioul Warner Bros. propune amenajarea unei linii de teleferic pentru a ajunge la faimoasa siglă ''Hollywood'', una dintre principalele atracţii turistice ale capitalei cinematografiei americane, Los Angeles.
Costul proiectului, care include construirea unui centru pentru vizitatori în apropierea inconfundabilelor litere albe, este estimat la 100 de milioane de dolari. Warner Bros a anunţat că va plăti pentru design, construcţie, operaţiuni şi lucrările de întreţinere a Hollywood Skyway, însă a refuzat să comenteze informaţia publicată în Los Angeles Times referitoare la costul total al proiectului, notează Reuters.
Semnul Hollywood este 'un important reper istoric al oraşului Los Angeles, recunoscut în întreaga lume', a explicat Warner Bros. într-un comunicat publicată marţi. 'Însă, faima sa a avut efecte negative, precum creşterea traficului în cartierele rezidenţiale şi probleme de securitate', se arată în text. 'Ideea unui teleferic a fost avansată în trecut şi s-a impus recent drept o potenţială soluţie'.
Soluţia cu cel mai mic impact asupra mediului
Parcurgerea traseului cu o lungime de 1,6 kilometri va dura aproximativ şase minute cu telecabina, în ambele sensuri. Deşi instalaţia urmează să fie amenajată pe terenuri deţinute de Warner, compania intenţionează să ceară părea autorităţilor oraşului, a locuitorilor şi a asociaţiilor de mediu. Unda verde dată de consiliul municipal din Los Angeles va fi oricum necesară înainte de începerea proiectului pentru care nu a fost deocamdată stabilit un calendar.
'Credem că propunem soluţia cu cel mai mic impact asupra mediului prin protejarea şi conservarea parcului Griffith şi a cartierelor rezidenţiale din jur', a precizat compania. Consilierul David Ryu, care reprezintă zona, a declarat că instituţia pe care o reprezintă urmează să discute pe tema acestei iniţiative după vacanţa de vară, adaugă Reuters.
În pericol de dispariţie
Renovat şi revopsit în 2012, panoul cu literele uriaşe nu este accesibil publicului, însă vizitatorii au posibilitatea de a se apropia destul de mult de acesta urmând o potecă pe Muntele Lee, unde locuiesc numeroase vedete din lumea divertismentului. Panoul a fost instalat în 1923 pentru a promova proiectul imobiliar Hollywoodland, însă ultimele patru litere au fost eliminate în anii '40. Nouă donatori s-au angajat în anii '70 să se ocupe de fiecare dintre celelalte litere rămase.
Însă ,această atracţie turistică a fost în pericol de dispariţie după ce proprietarii terenurilor situate la poalele dealului s-au gândit să le scoată la vânzare. Fondatorul Playboy, Hugh Hefner, a contribuit la salvarea panoului în 2010, cu sprijinul guvernatorului din California, Arnold Schwarzenegger, şi a unor celebrităţi precum Steven Spielberg şi Tom Hanks.
Vezi și: RECORD. Steven Spielberg, încasări de miliarde
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu