Whatsapp ar putea fi interzis în Marea Britanie

Fotografie de la Anton, Pexels
Fotografie de la Anton, Pexels

Serviciul de mesagerie Whatsapp ar putea fi interzis în Marea Britanie. Compania care deţine acest serviciu, Meta, refuză să se supună noilor reglementări legale privind securitatea online. 

Meta ar putea alege să nu mai ruleze Whatsapp în Marea Britanie decât să îşi slăbească securitatea, conform noii legislaţii din Marea Britanie. 

Will Cathcart, şeful Whatsapp, spune că refuză să se supună noii legi de siguranţă online, dacă aceasta va scoate în afara legii criptarea "end-to-end". Criptarea end-to-end permite doar destinatarului şi expeditorului să citească mesajele dintr-o conversaţie. Whatsapp refuză să se supună legii din Marea Britanie, care presupune ca mesajele să fie făcute publice autorităţilor, dacă este vorba de cazuri de terorism sau pentru a identifica materiale care semnalează abuzuri asupra copiilor. 

De altfel, Guvernul Marii Britanii spune, conform Daily Mail, că se poate avea atât intimitate, cât şi siguranţă. 

"Este un lucru remarcabil. Nu putem schimba această criptare doar într-o parte a lumii. Unele state au ales să blocheze Whatsapp. Am fost recent blocaţi în Iran, spre exemplu. Dar nu am văzut niciodată o democraţie liberală făcând asta. Realitatea este că toţi utilizatorii noştri vor securitate. 99% dintre utilizatorii noştri sunt în afara Marii Britanii. Ei nu vor ca noi să ne reducem securitatea. Ar fi o soluţie ciudată pentru noi să reducem securitatea unui produs într-un mod care i-ar afecta pe ceilalţi 99% dintre utilizatori", a mai spus Cathcart. 

Whatsapp, angajament în faţa CE

 

WhatsApp s-a angajat, în urma unui dialog cu autorităţile de protecţie a consumatorilor din UE şi cu serviciile Comisiei Europene (CE), să dea dovadă de un grad mai mare de transparenţă în ceea ce priveşte modificările condiţiilor sale de utilizare şi să le permită utilizatorilor să respingă mai uşor actualizările dacă nu sunt de acord cu acestea, precum şi să le furnizeze explicaţii clare în cazurile în care o astfel de respingere duce la imposibilitatea utilizării serviciilor WhatsApp, informează un comunicat al executivului comunitar.

De asemenea, WhatsApp a confirmat că datele cu caracter personal ale utilizatorilor nu sunt partajate cu părţi terţe sau cu alte companii din cadrul Meta - printre care Facebook - în scopuri publicitare. Dialogul a fost coordonat de Agenţia suedeză pentru protecţia consumatorilor şi de Comisia irlandeză pentru concurenţă şi protecţia consumatorilor şi a fost facilitat de Comisia Europeană, precizează sursa citată.

"Salut angajamentele pe care WhatsApp şi le-a asumat de a-şi schimba practicile pentru a se conforma normelor UE, în sensul de a-i informa în mod activ pe utilizatori cu privire la orice modificare a condiţiilor de utilizare a aplicaţiei şi de a le respecta opţiunile făcute, fără ca întrebările în acest sens să fie puse în mod repetat, la fiecare utilizare a aplicaţiei. Consumatorii au dreptul de a înţelege cu ce sunt de acord şi ce presupune această alegere în mod concret, astfel încât să poată decide dacă doresc să continue să utilizeze platforma", a declarat comisarul european pentru justiţie, Didier Reynders, citat în comunicat.

Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor a trimis pentru prima dată o scrisoare societăţii WhatsApp în ianuarie 2022, în urma unei alerte din partea Organizaţiei Europene a Consumatorilor (BEUC) şi a unui număr de opt asociaţii membre BEUC cu privire la presupuse practici neloiale în contextul actualizărilor condiţiilor de utilizare şi ale politicii de confidenţialitate ale WhatsApp.

În iunie 2022, reţeaua a trimis WhatsApp o a doua scrisoare, reiterându-şi solicitarea de informare clară a consumatorilor cu privire la modelul de afaceri al WhatsApp. De asemenea, s-au solicitat clarificări privind eventualele venituri pe care WhatsApp le-ar obţine din politicile comerciale referitoare la datele cu caracter personal ale utilizatorilor. În urma discuţiilor purtate între reţea, CE şi WhatsApp, societatea a confirmat că nu partajează datele cu caracter personal ale utilizatorilor în scopuri publicitare.

WhatsApp se angajează ca, pentru orice actualizări viitoare ale condiţiilor de utilizare, să le explice utilizatorilor modificările pe care intenţionează să le aducă şi modul în care acestea le-ar putea afecta drepturile. De asemenea, platforma trebuie să includă posibilitatea ca utilizatorii să poată respinge condiţiile actualizate de utilizare într-un mod la fel de vizibil ca posibilitatea de a le accepta. În acelaşi timp, WhatsApp se angajează să se asigure că notificările care informează utilizatorii în legătură cu actualizările pot fi respinse sau că analizarea actualizărilor poate fi amânată, să respecte alegerile utilizatorilor şi să nu trimită notificări recurente, scrie Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel