Comisia Europeană a cerut miercuri WhatsApp să informeze mai bine consumatorii cu privire la politicile sale în materie de date şi la actualizările condiţiilor sale de furnizare a serviciilor.
Potrivit unui comunicat al CE, Reţeaua de cooperare în materie de protecţie a consumatorilor (CPC) şi Comisia Europeană au transmis o nouă scrisoare către WhatsApp, prin care aceasta este invitată să ia măsuri pentru a răspunde preocupărilor rămase în ceea ce priveşte actualizările privind condiţiile sale de furnizare a serviciilor şi politica de confidenţialitate şi să informeze în mod clar consumatorii cu privire la modelul lor de afaceri.
Reprezentanţii CE arată că WhatsApp este invitată să arate modul în care intenţionează să comunice orice actualizări viitoare ale condiţiilor sale de utilizare şi să facă acest lucru astfel încât consumatorii să poată înţelege cu uşurinţă implicaţiile unor astfel de actualizări şi să poată decide în mod liber dacă doresc să utilizeze în continuare WhatsApp după aceste actualizări.
De asemenea, companiei i se solicită să clarifice dacă obţine venituri din politicile comerciale referitoare la datele utilizatorilor.
„WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înţeleg ceea ce acceptă şi modul în care datele lor cu caracter personal sunt utilizate în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aştept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii şi drepturile lor fundamentale”, a declarat Didier Reynders, comisarul pentru justiţie.
Conform CE, o primă scrisoare către companie a fost trimisă în ianuarie 2022, deoarece mai multe actualizări ale condiţiilor de utilizare efectuate în 2021 au fost problematice pentru consumatori.
Ca răspuns, WhatsApp a demonstrat că a furnizat utilizatorilor informaţiile necesare cu privire la astfel de actualizări, inclusiv prin intermediul unor notificări în aplicaţie sau al serviciului său de asistenţă.
„Cu toate acestea, informaţiile sunt furnizate de WhatsApp într-un mod insistent şi sunt considerate insuficiente şi derutante pentru utilizatori. WhatsApp are acum la dispoziţie o lună pentru a le demonstra autorităţilor de protecţie a consumatorilor că practicile sale respectă legislaţia UE privind protecţia consumatorilor”, se arată în comunicatul CE.
Două miliarde de utilizatori de telefoane mobile nu mai pot folosi WhatsApp de marți.
WhatsApp selectează acum tipurile de smartphone-uri pe care să le folosească.
Din 1 noiembrie, utilizatorii de smartphone-uri cu o vechime de peste cinci ani, dotate cu versiuni anterioare ale Android 4.1 și iOS 10 nu au mai avut acces la actualizările aplicației, dar au continuat să funcționeze, în ciuda unor disfuncționalități. Alte aproximativ 50 de modele de telefoane sunt vizate de marți. Acestea nu utilizează versiunea necesară de iOS sau Android și pur și simplu nu vor mai avea posibilitatea de a utiliza aplicația, dacă nu actualizează Android sau iOs.
Lista este următoarea: Apple iPhone 6S, iPhone 6S Plus, Lenovo A820, ZTE V956, Huawei Ascend D2, Ascend G740, Ascend Mate, Faea F1, Archos 53 Platinum, HTC Desire 500, Samsung Galaxy Trend II, Galaxy S3 mini, Galaxy Xcover 2, Galaxy Xcover 2, Galaxy Ace 2, Galaxy Xcover, Caterpillar, Cat B15, Sony Xperia M, Wiko, Сіnk Fіve, Darknight, ТНL W8, ZTE Grand X, Quad v987, Grand Memo, Grand S Flex, LG Luсid 2, Optimus F7, Optimus L3 II Dual, Optimus F5, Optimus L5 II Dual, Optimus L3 II, Optimus L7 II Dual, Optimus L7II, Optimus F6, Optimus L4 II Dual, Optimus F3, Optimus L4 II, Optimus L2 II, Optimus F3Q, notează Mediafax.
Cei care vor să utilizeze în continuare Whatsapp vor trebui să își actualizeze sistemul de operare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News