Yahoo Inc avertizează că veniturile vor continua să scadă în primul trimestru al acestui an, deoarece site-urile companiei pierd trafic în favoarea Google şi Facebook, iar parteneriatul pe căutare online cu Microsoft nu dă rezultate imediate.
Veniturile Yahoo au scăzut cu 12% în perioada octombrie-decembrie 2010, la 1,5 miliarde de dolari, al treilea trimestru consecutiv de declin. Profitul net a urcat însă de două ori, de la 153 milioane de dolari la 312 milioane de dolari, informează Mediafax
Directorul general al companiei, Carol Bartz, aflată de doi ani la şefia Yahoo, se confruntă cu presiuni tot mai dure din partea investitorilor să readucă portalul, odată dominant pe internet, într-o poziţie de forţă în industria online.
Bartz a promis investitorior că veniturile vor reveni pe creştere în a doua jumătate a acestui an, odată ce parteneriatul cu Microsoft va începe să se facă simţit.
Acţiunile Yahoo au scăzut cu 2% după anunţarea rezultatelor. Compania a anunţat totodată cea de-a doua rundă de disponibilizări din ultimele şase săptămâni, renunţând la încă 1% din angajaţi.
Pe de altă parte, gigantul Google pregăteşte pentru 2011 cea mai mare campanie de angajări derulată vreodată de companie.
Yahoo încearcă să reducă costurile şi să înscrie din nou veniturile pe o pantă ascendentă, dar conducerea companiei a fost contestată marţi de un analist, care a subliniat că progresul cu care se laudă directorii este contrazis de veniturile în scădere.
"Nu voi retrage afirmaţia că Yahoo câştigă avânt", s-a apărat Bartz, făcând referire la noi funcţii şi produse ale platformei de căutare pe internet şi la parteneriatul încheiat în octombrie cu Microsoft pentru serviciile de advertising în Statele Unite şi Canada.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News