Aşteptat mai bine de doi ani în România, amânat din motive de criză economică, Yahoo, cel mai mare portal din America s-a lansat şi în limba română. Iar când este vorba de o lansare de acest calibru, din partea unuia dintre cei mai mari profesionişti în domeniu, aşteptările sunt pe măsură. Aşa că m-am prezentat cuminte la http://ro.yahoo.com/ Şi primul lucru pe care nu l-am înţeles a fost cum de a afectat criza economică această lansare.
Din punct de vedere editorial, Yahoo România preia titluri din presa românească şi ţi le prezintă în secţiunile corespunzătoare (puţine şi lipsite de imaginaţie, dar asta e altă discuţie). Ai putea totuşi crede că un astfel de agregator de articole reprezintă un lucru minunat: te scuteşte pe tine de efortul de a mai naviga pe fel de fel de site-uri după fel de fel de ştiri. Doar că... surpriză. În momentul în care ai dat click pe titlul care te interesează se va deschide pagina în care se află articolul original, dar nu într-o altă fereastră, ci direct peste Yahoo România. Şi astfel, cei de la Yahoo reuşesc să te dea afară de pe site dint-un singur click. Şi iarăşi mă întreb cât s-a investit în Yahoo România, dacă noul portalul a aşteptat doi ani să fie lansat, din motive financiare.
Mulţi au spus că, pentru a se adapta la publicul target au lansat o versiune light. Mi-e greu să cred că deţinătorii celor 7,94 de milioane de conturi Yahoo în România sunt atât de needucaţi în cultura online încât a fost nevoie să vină acest gigant al Internetului şi să-i ducă la nivelul anului 2002-2003. Mai plauzbil pare faptul că au ratat lansarea cu 7 ani, decât că au amânat-o cu doi. De fapt, mie mi se pare Yahoo s-a adaptat atât de bine la România, încât o versiune mai românească nici nu puteau să inaugureze.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News