YouTube, compania deținută de Google din 2006, a generat 13,5 miliarde de euro anul trecut.
YouTube a generat aproape 4,5 miliarde de euro din publicitate în ultimele trei luni, a transmis compania-mamă a gigantului Google, Alphabet, conform The Verge.
Noul director executiv al Alphabet, Sundar Pichai, a dezvăluit un raport de activitate în care s-a văzut, în premieră, ce sume generează YouTube, firmă deținută de Google din 2006, din anunțurile publicitare de pe platformă.
An de an, Google spune că YouTube generează 14,5 miliarde de euro și contribuie cu aproximativ 10% la veniturile totale ale companiei americane. Această sumă se traduce într-o cincime din Facebook și este de șase ori mai mare decât Twitch, serviciu deținut de Amazon.
Mai mult decât atât, Google a transmis că YouTube are mai mult de 20 de milioane de abonați la serviciile Premium (YouTube lipsit de reclame) și Music Premium, pe lângă alți 2 milioane de abonați la propriul serviciu TV.
Alphabet a declarat că aceste venituri adiționale nu se încadrează la anunțuri, ci în „altă" categorie, alături de hardware precum Google Pixel și Google Home, generând 4,7 miliarde de euro în trimestrul trecut.
În total, Alphabet a generat 41,6 miliarde euro în trimestrul încheiat pe 31 decembrie 2019, cu o creștere de 17% față de 2018. Aproape 9,7 miliarde de euro au însemnat profit din suma totală, a mai transmis compania.
Google Search a adus companiei peste 88,6 miliarde euro în 2019, a transmis chiar Google, crescând cu doar 15 procente față de 2018.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu