YouTube domină piața de aplicații de divertisment, ocupând o bucată semnificativă din timpul total alocat primelor cinci astfel de aplicații.
YouTube domină piața de aplicații de divertisment, ocupând 70% din timpul total alocat primelor cinci astfel de aplicații, conform The Verge. Acest procent nu poate decât să crească, ținând cont că YouTube este singura aplicație din top 5 care nu este specifică Chinei și că telefoanele măsurate au fost doar Android, sistem de operare prezent pe 75% din telefoanele inteligente din lume.
Datele raportate de AppAnnie arată cât de mult înseamnă YouTube când vine vorba de dispozitive mobile, unde tot mai mulți adolescenți și tineri adulți își petrec timpul. Acest lucru trebuie luat în calcul de companii precum Netflix, WarnerMedia, NBCUniversal și Disney, fiindcă nu concurează doar pentru cel mai bun conținut, ci și pentru atenția oamenilor.
„YouTube dominând 70% din timpul petrecut vizionând primele 5 aplicații de divertisment înseamnă că platforma încă este relevantă în momentul accelerării noilor platforme video, mai ales pentru că a fost un pionier în domeniu", a transmis analistul mobil al AppAnnie, Lexi Sydow.
Este important de notat că YouTube și Netflix fac lucruri diferite. YouTube este o platformă de conținut generat de utilizatori care se bazează pe banii din publicitate și pe creatori. În schimb, Netflix este un serviciu cu abonament care investește miliarde de euro în divertisment cu scenariu sau fără.
Cu cât sunt mai multe serviciile bazate pe abonament (Disney Plus, HBO Max), serviciile bazate pe publicitate (Pluto TV), dar și aplicațiile gratuite (TikTok), cu atât mai mult se luptă fiecare pentru atenția publicului. Competiția lui Netflix nu este doar Disney sau WarnerMedia, care oferă conținut similar, ci este și Google.
„Ne întrebăm dacă, în timp, putem să fim atât de mari precum YouTube", a transmis directorul executiv al lui Netflix, Reed Hastings, în iulie 2019. „YouTube este cam de șapte ori mai mare decât noi în ore vizionate, un serviciu fenomenal. Bineînțeles, este gratis. Așadar, întrebarea reală este dacă putem produce suficient conținut pentru care oamenii sunt dispuși să plătească".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu