Află în articol cum pot fi recuperați banii pentru un zbor anulat.
Companiile aeriene sunt din nou afectate de restricțiile impuse din cauza creșterii numărului de cazuri de COVID-19. Au fost anulate zeci de zboruri din și către România, transmite Realitatea Plus. Cauza principală este lipsa de pasageri, dar și măsurile de siguranță care diferă de la o țară la alta în Europa. Totuși, există soluții să ne recuperăm banii dați pe bilete.
"Discutăm despre acest subiect când ieri am sărbătorit Ziua Internațională a Turismului. Dacă încă mai sunt turiști sau pasageri care au nevoie să călătorească și compania aeriană le-a anulat zborul, trebuie să știe că ei sunt îndreptățiți nu doar la rambursarea integrală a prețului biletului nefolosit, dar și la anumite compensații dacă anularea are loc cu mai puțin de 14 zile înainte de data călătoriei. Această compensație ajunge de până la 600 de euro atunci când călătorim în afara spațiului comunitar, pe alt continent, dar cea mai mică compensație este de 250 de euro de persoană. Această compensație se adaugă sumei prețului biletului plătit.
Dacă românii sunt lăsați pe ultima sută de metri în Spania, Italia, spre exemplu, zborul fiindu-le anulat, ei vor trebui să facă anumite cheltuieli cu cazare, masă, transport. Să păstreze toate aceste chitanțe, toate aceste bonuri, orice dovadă de plată pe care o fac din cauza acestei situații, compania aeriană va trebui să le deconteze și aceste sume. Drepturile acestea sunt ale fiecărei persoane fizice, fiecărui pasager. Se întâmplă totuși de foarte multe ori ca companiile aeriene să nu le răspundă sau să le răspundă negativ deoarece pasagerii nu știu toate regulile. De aceea, de cele mai multe ori, chiar și pasagerii care fac aceste reclamații în nume proprii apelează la o firmă specializată pentru recuperarea banilor.", a explicat directoarea unei companii de asistență a pasagerilor companiilor aeriene, la Realitatea Plus.
Vestea proastă este că această procedură durează. Un răspuns am putea primi în minim 6 săptămâni. Sunt situații în care banii sunt recuperați într-o lună sau două, dar sunt și cazuri în care compania aeriană plătește și după un an de zile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu