Zbor Bucureşti - Antalya, anulat. 180 de persoane au rămas pe aeroport, după mai multe întârzieri la îmbarcare

Fotografie de la Guilherme Rossi, Pexels
Fotografie de la Guilherme Rossi, Pexels

Un zbor charter pe ruta București – Antalya a fost anulat sâmbătă după mai multe amânări ale procedurii de îmbarcare. 180 de pasageri au rămas în aeroport, anunță Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).

Potrivit CNAB, operatorul Aerro Direkt, care urma să efectueze un zbor charter pe ruta București – Antalya, cu decolare la ora 12.30, a anunțat anularea cursei.

Anunțul a fost transmis la ora 15.43, după mai multe amânări ale procedurii de îmbarcare.

180 de pasageri au rămas în aeroport.

„Cei 180 de pasageri au fost asistați la preluarea bagajelor de cală și au fost conduși în zona publică, într-o sală de așteptare, unde se pot întâlni cu turoperatorul. În această zonă, personalul CNAB le oferă în continuare asistență”, a anunțat Biroul de presă al CNAB, conform Mediafax.

Ce drepturi au pasagerii de avion când li se anulează zborurile

"Dacă pasagerul este rerutat spre un alt zbor dintr-o altă zi, până în ziua respectivă, compania trebuie să asigure cazare, masă şi transport până la aeroport. (...) Pasagerul nu trebuie să plătească nimic. În baza biletului respectiv, trebuie să călătorească şi, atenţie, o poate face cu orice companie aeriană. Dacă avem bilete la low cost şi compania spune că nu poate să ne pună pe zborul următor, că nu e low-cost, e greşit. E un risc pe care compania trebuie să şi-l asume. Dacă pasagerul e disponibil la zboruri cu escală, compania aeriană trebuie să i-l ofere. Regulamentul european prevede ca pasagerul să fie rerutat cu cel mai apropiat zbor disponibil", a explicat Ramona Colea, CEO Flight Claim, pentru DC NEWS. 

"Există o mare diferenţă între zborul anulat de o companie aeriană şi zborul anulat de pasager. Dacă ştim că nu o să mai călătorim, că s-a întâmplat ceva sau ne e frică de situaţia de la destinaţie, avem tendinţa să informăm compania aeriană că nu mai călătorim. În lipsa unui bilet flexibil, ne pierdem orice drept de a mai rambursa vreo parte din biletul plătit. 

Dar dacă operatorul informează pasagerul că zborul e anulat, pasagerul are toate drepturile, respectiv trebuie să recupereze 100 % din ceea ce a plătit spre operator", a mai spus Ramona Colea. 

"Pasagerul află că zborul este anulat. Ce să facă? Va suna la compania aeriană. Se trezește că sunatul la compania aeriană e un număr cu supra-taxă, dar o să sune. Stă vreo 20 de minute, timp în care el înmulțește peste un euro cu numărul de minute pe care le-a stat în apel. La un moment dat renunță, intră pe site, încearcă să îşi găsească un alt zbor. Surprinzător, își dă seama că există un alt zbor cu aceeași companie, astfel că ei cumpără  un alt zbor cu aceeași companie din cauza căreia se află în această situație. Avem pasageri care ne-au spus: Am cumpărat astăzi un bilet, zborul a fost anulat, ne-am cumpărat alt bilet cu aceeași companie și l-au anulat și pe ăla. Și la un moment dat renunță, încep să își ia taxiuri, se adună câte 3-4, nu mai au bani pentru a continua drumul.

Calvarul recuperării banilor

Este o întreagă experiență, după care urmează calvarul recuperării sumelor. Unii vin și spun: Și dacă nu i-aș primi eu banii ăia, dar nu vreau să rămână sumele astea la companiile aeriene. Deci sunt atât de supărați. Uneori îi mai întrebăm, pentru că nu întotdeauna sunt sume foarte mari și îi întrebăm de ce vor să facă o cerere de despăgubire pentru suma aceasta. Și ei ne spun că pentru felul cum au fost tratați. (...) Sunt oameni care cumpără un zbor dus-întors pentru întreaga familie, după cum companiile low-cost nu zboară doar din punctul A în punctul B. Oamenii se duc și își iau zbor de aici până în Italia, stau 2-3 zile, își mai iau cu aceeași companie din Italia către nu știu unde... Ori odată ce a fost zborul de aici anulat, lor toată vacanța le-a fost anulată și au pierdut foarte mult. Sumele care se adună de la low-cost în situații de genul ăsta sunt foarte mari, o să aveți surprize.

Cât de mult contează un bilet de 50 de euro

Sunt, într-adevăr, și situații în care un pasager are un zbor de 50 de euro, dar noi am învățat un lucru să știți. 50 de euro pentru cineva poate să fie la fel de mult cât o sumă foarte mare pentru altcineva care câștigă foarte mult. Şi mai e un lucru- Când vedem cât de greu acceptă companiile să dea înapoi acei 50 de euro. Atunci avem imaginea clară a cât de mult sumele astea mici contează. De ce? Pentru că sunt foarte multe.", a declarat Ramona Colea, CEO Flight Claim, la DC NEWS.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel