De multe ori suntem puși în situația în care ne sunt anulate sau amânate zborurile și nu ne cunoaștem drepturile. Ca pasager, trebuie să știi că în funcție gravitatea faptei, au dreptul la cazare, mese oferite gratuit de companii, obligația acestora de a-i găsi primul zbor disponibil, dar și compensații.
Wizzair a anulat zborurile din Catania (Sicilia) spre București și zborul București-Catania, neanunțând în avans, ci în ziua decolării și le oferă pasagerilor un zbor Catania-Iași pe 25 iunie sau un alt zbor Catania-București tocmai pe 27 iunie.
În acest caz, pasagerii trebuie să știe că că au dreptul la cazare și mese oferite gratuit de compania aeriană, plus obligația companiei aeriene de a-i găsi pasagerului primul zbor disponibil spre destinație, indiferent cu ce companie și preț. Adică nu trebuie neapărat așteptat o săptămână pentru un zbor al aceleiași companii, ci ei sunt obligați să ofere alternative inclusiv cu alte companii.
Compensații de 250 de euro și banii pe bilet
Toți pasagerii din avion sunt eligibili la o compensație de 250 de euro/persoana, plus dacă își cumpără mâine un bilet de 500 de euro ca să zboare spre casăb trebuie să primeasca înapoi și banii pe acel bilet. Toate acestea se pot obține direct de la compania aeriană, însă de multe ori este o corvoada, iar companiile aeriene găsesc tot felul de terțipuri ca să nu plătească. De aceea au apărut companiile intermediare care au mulți avocati colaboratori, precum compania olandeză Flight Claim, care se ocupă să recupereze acești bani.
De asemenea, zborul Blue Air 6101 Bucuresti-Iași de ieri era programat inițial să decoleze la ora 20:00. A fost amânat pentru 21:35, însă a plecat abia la miezul nopții. Pentru această întârziere de peste 3 ore, pasagerii sunt eligibili pentru o compensație de 250 euro/persoană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News