Un șofer a fost depistat de un filtru de poliție în timp ce mergea cu o viteză de 208 km/h.
Un şofer care se deplasa cu un autoturism având o viteză de 208 kilometri pe oră pe DN 65, în afara localităţii Scorniceşti, unde limita maximă este de 100 de kilometri pe oră, a fost sancţionat cu o amendă de 1.305 lei iar permisul de conducere i-a fost suspendat pe o perioadă de 90 de zile, au informat, vineri, reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Olt, citați de Agerpres.
"La data de 30 iulie a.c., în intervalul orar 15.00-17.00, poliţiştii rutieri din cadrul Serviciului Rutier Olt au acţionat pe Drumul Naţional 65 - European 574, limita cu judeţul Argeş - limita cu judeţul Dolj, pentru depistarea conducătorilor auto care încalcă regimul legal de viteză. (...) La ora 15,23, în afara localităţii Scorniceşti, a fost depistat un bărbat, de 31 de ani, din municipiul Craiova, judeţul Dolj, în timp ce conducea un autoturism, fiind înregistrat de aparatul radar TRUCAM, cu viteza de 208 km/h, pe un sector de drum cu limita de 100 de km/h", a precizat sursa citată.
În urma acţiunilor desfăşurate vineri de poliţiştii rutieri pe DN 65, au fost aplicate 36 de sancţiuni contravenţionale, dintre care 28 pentru nerespectarea regimului de viteză şi au fost reţinute 12 permise de conducere.
"Chiar dacă avea un Lamborghini, nu înseamnă că şoferul era în siguranţă. Sigur, e o maşină care frânează mai bine, e ceva mai sigură, dar nu înseamnă că la o astfel de viteză era mai în siguranţă. Marea problemă pe care o avem este educaţia. Asta înseamnă să înţelegi ce ţi se întâmplă când te urci în maşină. Când te urci într-o maşină silenţioasă, nu ai senzaţia de viteză. Am spus-o şi o mai repet! Acum 20-30 de ani, când te urcai într-o Dacie, într-un Oltcit sau un ARO, aveai senzaţia de viteză la 50 km/h, 60-70 km/h. La 100 km/h, un ARO vibra tot, asta dacă ajungea la acea viteză. O maşină modernă e diferită. La 130-140 km/h, aproape că spui că stai pe loc. În maşină nu ai acel disconfort, acea senzaţie că eşti în pericol. Aşa că doar educaţia te salvează.
Asta înseamnă să se facă la şcoala de şoferi totul despre evoluţia tehnică a maşinilor, apoi conducerea defensivă. Apoi urmează testarea, partea de înţelegere a limitelor maşinii pe care o conduci. Fiind silenţioase, cu sisteme bune, ABS, ESP, controlul tracţiunii, frâna performantă, suspensii performante, te fac pe tine, cel de la volan, să te simţi şofer stăpân pe situaţie, crezi că ştii mai multe decât ştii de fapt. De asta doar prin educaţie, printr-o şcoală de şoferi bună făcută, se pot evita astfel de situaţii. Altfel, e normal ca un şofer puţin mai nebunatic să meargă cu astfel de viteze şi să considere că nici măcar nu a făcut mare lucru", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
Numai norocul a făcut ca în faţa şoferului vitezoman să nu iasă niciun pieton. De altfel, Titi Aur spune că distanţa de frânare în cazul în care i-ar fi ieşit un obstacol în faţă ar fi fost uriaşă.
"La 100 km/h, până apeşi pe frână, mai parcurgi 40 m. La 200 la oră, parcurgi 80 m. Din momentul în care apeşi frâna, considerând că ai condiţii perfecte, adică vreme bună, aderenţă ideală, depinde ce maşină ai. Dacă ai o maşină ca un Lamborghini, cu frână ceramică, da, spaţiul de frânare va fi mai mic. Dar dacă ai o maşină normală, spaţiul de frânare va fi mult mai mare", a mai spus specialistul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu