Compania Volkswagen a decis rechemarea în service a zeci de mii de modele ID.4 crossover, pe motiv că acestea s-ar putea opri în mers.
Problema pleacă de la softul care controlează bateria de voltaj înalt, care se poate reseta în anumite condiţii şi, astfel, să deactiveze invertorul de puls. Drept rezultat, motorul maşinii electrice ar putea pierde din putere.
20.904 maşini ID.4 construite între 26 mai 2020 şi 20 ianuarie 2022 sunt afectate. Problema a fsot descoperită în iulie 2021, dar în septembrie acelaşi compania a concluzionat că şoferii nu sunt în pericol, pentru că "direcţia şi frânarea nu sunt afectate".
Investigaţia nu a fost însă închisă, iar în ianuarie 2022, un furnizor Volkswagen a explicat că invertorul de puls avea probleme, iar acest lucru ar putea duce la calarea moturului. Maşinile construite după 20 ianuarie 2022 nu au această problemă, pentru că se bazează pe un software de generaţie nouă, scrie Inside EV's.
Vehiculele afectate vor semnala o alertă în bord până la finalul lunii martie, iar proprietarii vor trebui să se programeze la o reprezentanţă Volkswagen pentru instalarea unui program care să rezolve această eroare.
Aproximativ 1000 de maşini ID.4 din modelele 2022 şi 2023 sunt parte dintr-o altă rechemare. Mai concret, din cauza unui cablu al bateriei de 12 volţi, care se poate freca de caseta de direcţie şi se poate uza, lucru care ar putea duce la un scurtcircuit şi, în final, la incendiu.
Volkswagen a vândut peste 300.000 de maşini la nivel mondial în 2022.
Volkswagen se aşteaptă ca investiţiile în noile softuri şi în tehnologia privind vehiculele electrice să atingă nivelul de vârf în următorii 2-3 ani, obiectivul fiind ca din acel moment să se înregistreze câştiguri semnificative de pe urma modelelor alimentate de baterii, transmite Bloomberg.
Până în 2026, cel mai mare producător auto din Europa va reduce semnificativ investiţiile în motoarele cu combustie internă, a afirmat directorul financiar al VW, Arno Antlitz, într-un interviu acordat publicaţiei Sueddeutsche Zeitung.
"Povara investiţiei duble se va atenua în următorii 2-3 ani şi, de atunci, vrem să înregistrăm câştiguri semnificative de pe urma mobilităţii electrice", a declarat Antlitz.
VW a alocat pentru investiţii aproximativ 52 miliarde de euro până în 2026. Planurile ambiţioase ale companiei de a dezvolta softuri pentru vehicule au dus la amânarea lansării unor modele Audi şi Porsche, provocând demiterea directorului general Herbert Diess anul trecut, scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu