Zeci de pasageri, INTERZIŞI la îmbarcare, după ce a leşinat o stewardesă: Atât "I don't care" nu am mai auzit...

Fotografie creată de Sourav Mishra, de la Pexels
Fotografie creată de Sourav Mishra, de la Pexels

Ioana Avădani, preşedintele Centrului pentru Jurnalism Independent, a fost lăsată fără cuvinte de ce a făcut o companie aeriană. 

"Dragilor, mi s-a întâmplat ieri ceva pentru prima oară - ceea ce, la milele mele, e o chestie. Între momentul aterizării la Dubrovnik (pe vânturi mari, să trăiască domn pilot) și momentul decolării - alea 50 de minute -, a leșinat o stewardesă. Și cum cota de pasageri/cap de personal de bord este standard, Austrian Airlines a decis să nu mai îmbarce 30 de pasageri. După criterii doar de ei știute și aparent arbitrare și mincinoase.

Cică au lăsat pe jos ultimele 30 de persoane care au făcut check-in. Ca prin minune statistică, toate aceste 30 de persoane erau și ultimele la boarding... Așa se face că eu am putut să mă îmbarc, Cristina - nu, deși zburam pe același bilet și făcusem check-in-ul în același timp. Dintr-un alt grup de 5 persoane, trei au plecat, două au rămas...

Înțeleg că "sh*t happens", dar atât "I don't care" din gura unor oameni a căror meserie este să ofere servicii - în cazul de față personalul croat care deservea îmbarcarea în contul AA - n-am mai auzit. Și cum spuneam, I have a mileage... și trăiesc în România.

Eu am ajuns azi noapte, Cristina vine azi - pentru că a reușit să se re-ruteze sigură, prin serviciile Austrian. Pentru că Croatian Airlines a zis că nu e treaba lor...", a scris Ioana Avădani pe Facebook. 

Drepturile pasagerilor de avion, de 18 ani în vigoare. Ce fac românii când le află

Deşi regulamentul care listează drepturile pasagerilor de avion există în ţara noastră de 18 ani, românii încă nu le cunosc şi, implicit, nu beneficiază pe deplin de compensaţiile la care sunt îndreptăţiţi în cazul în care compania aeriană le pierde bagajele, le anulează cursele sau există întârzieri. Atitudinea unora de "lasă-mă să te las" sau "Doamne, bine că am ajuns sănătoşi, cele rele să se spele!" ne plasează în statistici drept cei mai negativişti şi mai dezinformaţi călători pe calea aerului. Mai puţin de 10% din români îşi cunosc drepturile de pasager şi acţionează în acest sens atunci când apar nereguli.

Regulamentul care conţine drepturile pasagerilor de avion şi condiţiile în care aceştia pot primi despăgubiri de la compania care le-a anulat cursa, le-a pierdut bagajele sau le-a întârziat zborul împlineşte chiar luna aceasta vârsta majoratului. De 18 ani românii au la dispoziţie aceste informaţii după care se pot ghida cu uşurinţă şi, totuşi, aleg să nu o facă, să nu se informeze sau să nu înainteze reclamaţii atunci când se comit greşeli la nivel de companie. 

CITEŞTE MAI MULTE AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel