Zeci de plângeri la ANCOM pentru portarea numerelor

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit, în primele cinci luni ale anului, 40 de petiţii care au vizat probleme legate de anularea procesului de portare, precum şi asignarea unui număr provizoriu, a anunţat arbitrul pieţei telecom. 

Conform datelor oficiale, pe parcursul anului 2018, autoritatea a contorizat 568 de sesizări cu privire la procesul de portare, principalele probleme fiind legate de netransmiterea unor mesaje între bazele de date ale furnizorilor, refuzul portării şi asignarea numerelor provizorii.

"O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat anularea procesului de portare. Trebuie subliniat că ANCOM nu este în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în responsabilitatea părţilor implicate în acest proces. În concluzie, ANCOM recomandă utilizatorilor să studieze amănunţit contractele pe care le semnează cu furnizorii de servicii de telefonie, acordând o atenţie sporită documentelor destinate procesului de portare a numerelor de telefon şi, nu în ultimul rând, să ceară de la furnizorul acceptor exemplarele documentelor semnate (cereri de portare, de anulare, contracte etc.) şi să le păstreze", se menţionează în comunicatul citat. 

Abuzuri ale operatorilor



ANCOM precizează că anularea portării numărului de telefon se face doar de către solicitant, la furnizorul la care a intenţionat să se porteze, cel târziu cu 24 de ore înainte de momentul iniţial stabilit pentru realizarea portării. În cazul în care cererea de anulare este înregistrată cu mai puţin de 24 de ore înainte de momentul iniţial convenit pentru realizarea portării, portarea numărului va fi finalizată. 

Anularea portării se face printr-o cerere, care trebuie depusă la reprezentanţa operatorului unde a fost solicitată iniţial portarea sau în cel mai apropiat centru al acestuia, iar formularul-tip care trebuie completat pentru a iniţia anularea portării poate fi obţinut de la furnizorul acceptor (noul furnizor) sau de pe www.portabilitate.ro. 

Perioada de portare se întinde, de regulă, pe durata a trei zile lucrătoare, iar dacă momentul iniţial convenit pentru portare este într-o zi de luni cererea de anulare trebuie depusă în vinerea anterioară.

Numărul provizoriu



"Pe parcursul procesului de portare, furnizorul în reţeaua căruia se doreşte portarea poate asigna utilizatorului un număr de telefon provizoriu, pentru ca acesta să folosească deja noile servicii. Furnizorul acceptor trebuie, însă, să asigure şi posibilitatea abonatului de a-şi porta numărul şi fără un număr provizoriu de telefon. Dacă acceptă numărul provizoriu, utilizatorul are două opţiuni în cazul în care portarea nu se finalizează: să continue relaţia contractuală cu furnizorul acceptor pe baza numărului provizoriu (adică să aibă un contract şi cu acest furnizor) sau să renunţe la numărul provizoriu şi, implicit, la contractul aferent acestuia. La depunerea cererii de portare, furnizorul acceptor are obligaţia să informeze utilizatorii (de regulă, prin contract) despre aceste opţiuni", notează ANCOM. 

Potrivit sursei citate, în cazul în care întâmpină dificultăţi pe parcursul procesului de portare, utilizatorul poate face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portării), dar se poate adresa şi direct la ANCOM.

Vezi și: Portare numere telefon. ANCOM, informaţii oficiale

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel