Terente Ciui, secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a avut o intervenţie în cadrul evenimentului organizat vineri, 15 octombrie, în format online, de către Asociaţia Română a Magazinelor Online, cu participare prin sistem videoconferință - Ziua comerțului electronic 2021.
În cadrul intervenţiei sale la eveniment, Terente Ciui a subliniat importanţa pe care o are dezvoltarea sectorului digital în România, punctând care sunt principalele ţinte şi domeniile în care implementarea tehnologiei digitale trebuie să fie stimulată.
"Criza provocată de pandemia Covid-19 a afectat foarte serios activitatea în mediul de business autohton. Multe firme şi-au redus, suspendat sau închis activitatea, disponibilizând salariaţi sau trimiţându-i în şomaj tehnic. În toate ţările UE, statul s-a angajat, printre altele, să susţină îndeosebi IMM-urile şi să efectueze plata indemnizaţiilor de şomaj, inclusiv din fonduri europene.
Privind în viitor, principalii vectori ai dezvoltării ţării noastre vor fi, fără îndoială, alături de infrastructură, inovarea digitală şi introducerea de noi soluţii şi tehnologii digitale. În opinia noastră, este imperios necesară o strategie naţională pentru digitalizare, care să fie axată pe cel puţin două arii de intervenţie majoră, şi anume: transformarea digitală a administraţiei publice din România, educaţia – transfer de cunoştinţe şi sprijin pentru a accelera digitalizarea în mediul de afaceri autohton.
Unul dintre avantajele competitive ale României îl constituie viteza şi calitatea internetului de bandă largă care, împreună cu implementarea 5G şi cu resursele umane existente şi viitoare din industria IT, pot contribui în mod decisiv la trecerea către o economie digitală şi a datelor atât în mediul privat cât şi în cel public. În comparaţie cu ţările europene, forţa de muncă în domeniul digital este relativ tânără, bine calificată şi diversificată. Circa 200.000 de specialişti, dintre care circa 45% au vârsta sub 34 de ani, iar 140.000 au studii superioare.
Desigur, trebuie depuse eforturi susţinute în continuare pentru creşterea competenţelor digitale, îndeosebi în rândul tinerei generaţii, dar şi în categoria seniorilor. Totodată, trebuie încurajată crearea de locuri de muncă în domeniul digital şi impulsionată utilizarea serviciilor de internet, precum şi integrarea tehnologiei digitale în activitatea intreprinderilor, inclusiv tehnologii avansate", a explicat Terente Ciui, secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.
VIDEO:
Cumpărăturile din hypermarket se fac de pe telefon şi sunt livrate acasă, marile centre comerciale se mută online şi deschid platforme tip marketplace, iar magazinele online îşi deschid showroomuri fizice, acestea vor fi o parte dintre temele abordate în cadrul evenimentului organizat vineri de Asociaţia Română a Magazinelor Online.
"Pe fondul pandemiei Covid-19 şi al recomandărilor transmise de autorităţile responsabile, o pondere semnificativă a românilor a optat pentru plăţile electronice, în dauna utilizării numerarului. Efectul s-a putut constata în creşterea însemnată a plăţilor digitale atât în comerţul electronic, cât şi a plăţii taxelor şi impozitelor online, generând venituri considerabil mai mari la bugetul public central şi local", susţin organizatorii evenimentului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu