Zece milioane de utilizatori s-au înscris pentru aplicația Threads recent lansată de Meta, în primele șapte ore, spune șeful companiei, Mark Zuckerberg.
El a prezentat aplicația drept un rival „prietenos” pentru Twitter, platformă care a fost cumpărată de Elon Musk în octombrie, scrie BBC.
Experții spun că Threads ar putea atrage utilizatorii de Twitter nemulțumiți de modificările recente aduse platformei.
Threads permite utilizatorilor să posteze până la 500 de caractere și are multe caracteristici similare cu Twitter.
Anterior, Zuckerberg a spus că menținerea platformei „prietenoase... va fi în cele din urmă cheia succesului acesteia”.
Dar Musk a răspuns: „Este infinit de preferabil să fii atacat de străini pe Twitter decât să te complaci cu falsa fericire a Instagram-ului”.
Când a fost întrebat pe Threads dacă aplicația va fi „mai mare decât Twitter”, Zuckerberg a spus: „Va dura ceva timp, dar cred că ar trebui să ajungă o aplicație de conversații publice cu peste 1 miliard de persoane. Twitter a avut ocazia să facă asta, dar nu a reușit”.
Platformele concurente au criticat cantitatea de date pe care o poate folosi aplicația. Acestea pot include date de sănătate, financiare și de navigare legate de identitățile utilizatorilor, potrivit Apple App Store.
Unii utilizatori și-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea că nu este posibilă ștergerea profilul Threads fără ștergerea profilul de Instagram asociat. Meta a declarat pentru BBC: „În acest moment, nu vă puteți șterge profilul Threads fără să vă ștergeți contul de Instagram. Este ceva la care lucrăm. Între timp, vă puteți dezactiva profilul Threads oricând. Dezactivarea profilului dvs. Threads nu vă va dezactiva contul de Instagram”.
Utilizatorii pot descărca și șterge datele Threads vizitând setările Instagram, transmite Meta.
Threads este acum disponibil pentru descărcare în peste 100 de țări, dar nu încă în UE din cauza problemelor de reglementare.
Lansarea reprezintă o provocare directă pentru Twitter, care s-a confruntat cu numeroase controverse de când Musk a cumpărat compania pentru 44 de miliarde de dolari, în 2022.
Săptămâna trecută, miliardarul Tesla a anunțat o serie de noi restricții asupra aplicației, limitând numărul de tweet-uri pe care utilizatorii le-ar putea vizualiza pe zi, stârnind proteste din partea multor oameni de pe platformă.
În timp ce site-urile alternative de microblogging - cum ar fi Mastodon și Blue Sky - au înregistrat o creștere a numărului de utilizatori de la achiziția lui Musk, niciunul nu a reușit să conteste platforma Twitter.
Dar Instagram are deja sute de milioane de utilizatori înregistrați și un istoric de introducere de noi funcții, bazate pe succesul altor firme de social media.
În 2016, a adăugat o funcție numită „stories” pe Instagram, ca răspuns la popularitatea în creștere a Snapchat.
Mai recent, caracteristica video de scurtă durată a companiei, denumită „Reels”, a căutat să concureze cu TikTok.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News